Borlänge Gymnastikklubb
Gymnastik åt alla!

Uppsvenska mästerskapen 17 mars 2018
Två av Borlänge Gymnastikklubbs trupplag deltog i Uppsvenska mästerskapen i Sandviken.

Det äldsta läget har precis lärt in ett nytt fristående (dansprogram). Dom har hunnit träna tre veckor på dansen och fick en jättebra poäng. Trupp 1 kom på andra plats i sin klass riksfyran. Vann gjorde GF Gymnos.

Trupp 2 hade bästa hoppoängen i sin klass och var en tiondel från tredjeplatsen i sin klass regionssexan.

Mycket bra prestationer från båda lagen. Nu är siktet inställt på nästa tävling som är i Falun den 28 april. Trupp 1 kommer också att delta i riksmästerskapen i Helsingborg 11-13 maj.

Borlänge GK Trupp 1 poäng

Fristående 13.100