Borlänge Gymnastikklubb

Avslutning nr:2, VT -20

BGK Trupp 1 blev 6:a i Riks 4:an av 36 lag
Trupp 1, våren 2019

I helgen har BGKs trupp 1 deltagit i riksfyran i truppgymnastik i Falun med stor framgång.

Efter ett kval med grenseger i trampett och bra poäng i både tumbling och fristående hängde det på sista lagets poäng i sista poolen för att få veta att Borlänge knep åttonde och sista finalplatsen. Vanligtvis brukar 10 lag gå till final men pga tidsbegränsning gick man ner till 8 lag denna tävling. Det var en lång och nervös väntan då Borlänge tävlade i första poolen på förmiddagen och pool 3 avslutades kl 21.00. Totalt tävlade 36 lag från hela Sverige.