Borlänge Gymnastikklubb
Gymnastik åt alla!

Trygghetsansvarig

Borlänge Gymnastikklubb har som alla andra idrottsföreningar en viktig social funktion att fylla i samhället.
Vi vill att alla våra medlemmar ska känna sig välkomna i föreningen och få möjlighet att utvecklas i en trygg miljö.
I vår gemensamma strävan efter att erbjuda en bra verksamhet för de barn och unga vi möter tar vi stöd i barnkonventionen
och de grundpinciper som finns beskrivna där.

Borlänge Gymnastikklubbs styrelse och föreningens anställda, tränare samt ledare har i sina respektive roller ett särskilt ansvar för
att skapa säkra och trygga träningsmiljöer där barnkonventionen är en viktigt guide i den dagliga verksamheten.

Kontaktuppgifter Trygghetsansvarig:

Adminstratör Ingela Broberg