Borlänge Gymnastikklubb Maxar kraften!
2023-05-05 18:03
Jippi! Nu har BGK skrivit under sponsoravtal med Borlänge Energi.

Årets Tema - "Snacka Psykisk Ohälsa"

Målet med sponsringssamarbetet är att förmedla budskap genom olika teman som ska bidra till ökad kunskap och förändrade beteenden i frågor som är viktiga för Borlänge Energi, samt bygga relationer och skapa stolthet.

Temat för 2023 är "Snacka psykisk ohälsa", en kampanj som tagits fram av Riksförbundet för Social och Mental Hälsa (RSMH). Idag är psykisk ohälsa en av våra största folkhälsoutmaningar och forskare menar att varannan svensk någon gång i livet kommer att drabbas. Tyvärr är det många som inte vågar prata öppet om sina svårigheter och upplever att psykisk ohälsa fortfarande är tabubelagt. Syftet med kampanjen är därför att arbeta för ett samhälle där man med samma lätthet som vi pratar om snuva, kan prata om ångest, utmattning eller annat.

Vi uppmuntrar alla föreningar att uppmärksamma kampanjen samt läsa mer på RSMH:s hemsida. Där finns det informerande filmer, foldrar att ladda ner och annat bra material.

Nygammal sponsor2023-12-06 14:15
BGK fått en ny sponsor2023-12-05 13:48